Sunday, August 30, 2009

SAINS FIZIK MENEMUI ROH...



Salam Ramadhan al-Mubarak...
Alhamdulillah,Bersua kembali kita dalam laman "Tentang Kita"..
Pada kali ini,kami berminat utk berkongsi bersama anda semua tentang penemuan ahli fizik berkenaan dengan ar-Ruh@ROH. Mari kita sama-sama baca dan fahami sedikit ulasan yang disunting daripada Solusi 10 berkenaan dengan topik perkongsian kita ini.

SOLUSI 10 :
Jika semua material yang kita lihat adalah persepsi di dalam otak, jadi manusia ini hanya terdiri daripada otak semata-mata? Sekiranya kita sedang bermimpi melihat seekor burung, kita akan dikatakan bahawa kita melihat burung itu di dalam otak kita. Sudah tentu otak yang kita miliki di dalam mimpi adalah ilusi. demikian juga otak yang sedang membaca artikel sekarang, ia juga ilusi. Persoalan sipakah yang sebenarnya menerima semua persepsi ini telah dibahaskan sejak zaman Yunani. Ahli falsafah cuba memikirkan siapakah "hantu didalam mesin", "manusia kecil di dalam manusia kecil" dan sebagainya. Memikirkanpersoalan ini, kita pasti sedar bahawa "kewujudan" yang melihat, mendengar, merasa, dan menyentuh ini melampaui kebendaan, ia pastinya bukan benda atau imej. Kewujudan ini adalah ROH!!
Agregat persepsi-persepsi yang kita lohat sebagai "dunia sebenar" adalah mimpi yang dialami oleh ROH. Kewujudan bijak yang sedang membaca Solusi ini bukan himpunan atom-atom dan molekul-molekul dan reaksi kimia, tetapi ia adalah satu ROH.
Fakta yang dibentangkan kepada anda di dalam artikel ini bukanlah penemuan baru. Para ulama dan cendekiawan Islam telah mencapai realiti ini. Berdasarkan petanda yang terdapat didalam al-Quran dan hadith, mereka berjaya memahami kepalsuan dunia matriks ini. Imam Rabbani mencatatkan didalam bukunya Maktubat, seluruh alam material ini hanya ilusi dan persepsi. Kewujudan yang mutlak ialah Allah s.w.t.

Menakjubkan bukan?
Subhanallah..Allahuakbar!!!

RUJUKAN : SOLUSI 10
TELAGA BIRU

No comments:

Post a Comment